Customize

Anonymous i Sverige (WhyWeProtest -> Facebook)

Discussion in 'Skandinavia' started by AnononSwedenburg, Jan 27, 2010.

1. Anonymous i Sverige (WhyWeProtest -> Facebook)

Jag har en idé om hur vi kan samla ihop fler sp's, skapa mer motstånd.

Tänkte att vi flyttar oss till Facebook.

Har skapat en anonymous profil "Anonon Swedenburg", som jag tänkte alla medlemmar kunde göra. Man bara byter ut Swedenburg till sitt egna profil namn. (Anonon XXXXX)

Skapat en grupp "Anonymous i Sverige" där vi kan skapa evenemang som skickas ut till alla medlemmar, posta bilder på raids, videos och föra diskussioner etc.

Tänkte bara att d var en bra idé för att få in mer medlemmar och skapa mer motstånd. ;)

Skriv gärna respons o säg va ni tycker!

/ Swedenburg
  2. Hombre Moderator Skandinaviska

Re: Anonymous i Sverige (WhyWeProtest -> Facebook)

Jag tror att det kan vara en bra idé, mest av en enda anledning.

Säg att du har sett Message to Scientology, eller läst nåt någonstans och vill bli involverad och hitta oss.

Var ska man leta? Googlar man Anonymous + Scientologi + Sverige är det hyffsat stor chans att man hittar hit, för WWP ligger ganska högt upp. Det första som kommer fram vid den sökningen är wikipedia (skulle vara bra om någon kan slänga in en extren länk till WWP):

Scientologi - Wikipedia

Söker man Anonymous + Sverige på youtube borde man hitta mina videos.

Facebook får man den gruppen du gjorde, och så finns det en på Anonymous Sweden från 2008 som suger :p

Jag funtar på om man ska kunna döpa gruppen till Anonymous Sweden - Sverige eller Sverige - Sweden, så att vi inte mister någon som skrivit på fel språk.

Bilder är lätt att lägga upp varje månad, och har vi bara lite länkar osv så kommer gruppen underhålla sig själv då den vidarebefodrar folk hit.

Om du tänkt att flytta oss själva till Facebook ist. för WWP så tror jag inte det kommer funka något vidare, för folk kommer inte palla växla mellan sitt riktiga facebook-konto och sin strumpdocka. Dessutom händer det mer festliga saker på WWP.
  3. Wubber Member

Re: Anonymous i Sverige (WhyWeProtest -> Facebook)

Jag skapade faktiskt en facebookgrupp för et antal månader sen, men det är mer en quornflakesgrupp utan aktiva uppdateringar. Den heter "anti scientologi sverige" men är nog inget att fortsätta på. Däremot kanske man kan dirigera medlemmarna till anonymousgruppen eller döpa om.
  4. Re: Anonymous i Sverige (WhyWeProtest -> Facebook)

Du har nog rätt i att de är enklare att länka till WWP, istället för att alla ska fixa nya fake facebook-konton.
    Men tror fortfarande att det kan vara smidigare att planera och skapa events för protester. Har gjort ett exempel på hur man kan göra ett event på facebook: http://www.facebook.com/events

Såg gruppen, borde ha kvar den och uppdatera den lite. Har postat några länkar på walln.
  5. Re: Anonymous i Sverige (WhyWeProtest -> Facebook)

D har kommit en del användare in i "Anonyomous i Sverige" gruppen nu, 4 pers.

Gör alla medlemmar till admins, så d är blir mer demokratiskt. Alla kan nu ändra informationen i gruppen, skapa events etc.

Tänkte att detta bara är en bi-produkt av WWP, where the real'shit happens.
  6. Xf1gh10er Member

Ta det lungt alla, en webbsida, forum och blogg är redan skapad för de svenska Anonymous.
    Det som är kvar, det är att jag hittar en bra webbhotell där jag lägger upp allt.
    Så länge njuter vi av wwp.net.

Inga Facebook grupper och inga "gilla sidor" på facebook. Om ni gör det, avslöjar ni för folk vem ni är. För att ni har en del vänner på Facebook, familj, kompisar, tjejer och killar. Dvs ni bryter mot Anonymous regler, ni är inte anonyma längre.

För frågor och kommentarer, kan ni skriva PM.
    • Like Like x 1
  7. Anonymous Member

1) socks
    2) vad är det för regler du pratar om?
  8. Anonymous Member

Anonymous är innebär "anonyma" och facebook grejer och sidor funkar inte i det här, håller med.
    • Like Like x 1
  9. salander Member

en facebookgrupp är en bra tanke men som ovan skrivande så är man inte anonym längre om man går med.
  10. Juster Moderator

En mulig løsning kunne jo være å lage mer generelle grupper for prosjekter, for eksempel "Nej til Scientologi", og tone ned referansene til Anonymous. Da kan dere mobilisere vanlige folk også, det vil si folk som ellers ikke hadde meldt seg inn i en Anonymous-gruppe.
  11. salander Member

precis, som Wubber hade ju redan en liknande grupp. tror det är bättre att utveckla en sådan grupp om man nu måste ha något på facebook, den blir mer allmän och blir inte lika uthängande.
    • Like Like x 1
  12. unknownhero Member

Vad sägs om en IRC kanal? i stil med Anon.swe eller ngt..
  13. salander Member

^
    det tror jag hellre på
  14. Juster Moderator

Gi beskjed hvis dere vil ha hjelp til å starte en IRC-kanal på irc.anonnet.org.
  15. salander Member

jag kan skapa kanalen om ingen annan hellre vill göra det??
  16. Juster Moderator

Jeg tenkte helst på bots og lignende, men du kan gjerne registrere den. Tenkte dere forresten på en svensk kanal eller en for Skandinavia? Det er litt nordmenn og dansker på IRC også.
  17. salander Member

hmmm, ja jag vet inte jag vad som är bäst. man kanske kan börja med en för hela skandinavien och behövs det kan man köra separata kanaler för varje land
  18. Juster Moderator

Hm, det høres fornuftig ut. Tror det blir litt få folk i kanalene om man lager for hvert land med en gang. Foreløpig vet jeg bare om 2-4 dansker/svensker/nordmenn på anonnet, hehe.
  19. salander Member

haha då räcker det nog med en för skandinavien så länge! men då kan ju du registrera den kanske och fixa allt med botar och så? är fortfarande relativt ny på irc
  20. Juster Moderator

Jeg kan se på det om to-tre timer. Jobber akkurat nå. ;) (Eller later som, i alle fall.)
  21. salander Member

gör så! haha borde fortsätta med pluggandet själv så :p
  22. Juster Moderator

#scandinavia er registrert nå.

For de som ikke har IRC-klient installert: web-klient. (Logger automatisk på.)
  23. salander Member

sweet! hoppas på bra och roliga samtal :)
  24. unknownhero Member

25. Juster Moderator

WhyWeProtest konsentrerer seg i all hovedsak om fire initiativer: 1) Project Chanology, 2) Freedom of Information, 3) Iran, og nylig 4) Occupy Wallstreet.

Jeg sier ikke at du presenterer en dårlig sak, men bare at det kanskje ikke blir så lett å få med deg folk herfra når prosjektet ikke faller inn under de etablerte initativene.
  26. Lisilsa Member

Ursäkta om detta inte är rätt tråd, men jag skapade ett helt nytt konto på facebook som bara är till för den grupp Swedenburg nämnde ovan. Absolut inte med mitt riktiga namn, eller namnet jag har här. Inget hört än angående förfrågan. Ska jag skippa facebook och leta upp er någon annanstans eller bara här? Har lite svårt att komma igång själv, fast som jag skrev i en annan tråd funderar jag på att lägga u found the card kort i brevlådorna här. CoS lägger sina förbaskade lappar i dem varje dag.
  27. telomere Member

"Här" är nog bra.

Kontrollera den dag då Swedenburg upp. Det är nästan två år sedan, och Swedenburg han / hon senast besökte WWP i april 2010.
    Om du väntar längre .... Kanske du kommer att höra något. Men jag tror att du inte kommer. :p

Om du gillar Facebook, och du tycker det är bra eller till hjälp för dig, använda Facebook

De flesta Chanology (anti-Scientology) Anonymous tycker inte att Facebook till hjälp eller användbara, så vi kan inte ge dig goda råd.

WWP Forum är ett populärt verktyg. Som L Ron Hubbard säger "It works, and it helps people."
    IRC kan också vara mycket användbara, även om jag inte vet vad resultatet hände för svenskar.
    Också Skype.

Dessutom möte på en plats med masker i ansiktet och affischer och sjunga hemska sånger.

Detta är den bästa, men ibland svårt om man är långt borta

Hjälp av Google Translate för att kommunicera på ett språk du inte förstår, är förmodligen det värsta.
    Om du gör det, kommer du att genera dig själv utan att inse det. ;)
  28. Lisilsa Member

Hrm ursäkta det är din fulla rätt att tro att jag är smått imbecill, men det är jag inte ;)
    Och min privata åsikt om Facebook är nog faktiskt inte vad du tror... Den varken gillas eller hjälper.
    Dock är det så att man inte bara "ramlar in" i ett nätverk som detta hur som helst och säger "tada här är jag" och vips sker en massa action.
    Jag ser tiden, men någonstans måste jag ju börja, eller hur? Och det är bättre att fråga och verka dum,
    än att inte fråga och förbli dum ;)

Långt bort??? Jag är förhoppningsvis närmre än du tror ;) Synd att det verkar sovas i Sverige som vanligt... :(
    Det är inte tid för att vänta, det är tid för att agera. Jag tänker inte sitta och bara se på medan yttrandefrihet,
    nätet och annat beskärs, men om "här" är ett bra ställe att börja på, så finns jag "här" :)
    Jag är inte rädd och jag tänker inte stå med mössan i hand och se x antal demokratiska inskränkningar :)
    Klarar mig bra utan någon translate -är rätt så språkbevandrad ;)
    Hubbard... är en ondsint egoistisk figur, rättare sagt var, men hans skit sprids tyvärr vidare...
    Förtydligande: Detta svar ska inte tas som näsvist -jag är ingen person som gillar bråk och jag uppskattar verkligen att du svarade :)
    och tack för rådet jag är "här" och får väl leta upp "där" också ;)
  29. eller så kan man ju slå till mot en polisstation,soc kontor,hemvärnet, och lämna ett medelande att vi är berädda på krig o vi har vapen mot internet... just sayin..
  30. Juster Moderator

Jeg regner med du ikke er seriøs, men i tilfelle du skulle være det:

31. salander Member

bra tänkt, dock så ligger ju sidan nere nu. någon som vet varför?? så du kanske kan skriva dit whyweprotest.org ist eller nåt sådant

Share This Page

Customize Theme Colors

Close

Choose a color via Color picker or click the predefined style names!

Primary Color :

Secondary Color :
Predefined Skins