Cult is mentioned. CSI-bots already posting there "pschdrug" "narconon helped hank von anus" etc http://www.expressen.se/debatt/1.2397024/missbrukarvard-maste-baseras-pa-vetenskap COMMENTS AR OPEN LETS GO!
haha fan vad ni suger OSA. En ynka kommentar som i princip säger att Narconon "bevisligen" har effekt, utan källor eller någon som helst grund för påståendet? Bättre nästa gång tack.
Tyvärr brukar allt för många säga ting i stil med: ja scientologerna är ju farliga, men narconon har ju gjort så mycket gott de kan inte vara så farliga. Blahablaha etc. Har spenderat de senaste veckorna med att lära mina vänner källkoll och källkritik, samt att INGET gott kommer från något som har med CoS att göra. På förra jobbet mötte jag en grupp narcononare och deras, tja ledare, (officiellt rehabsköterskor) och jag kunde höra vad de sa till varandra. "Sköterskorna" fyllde dessa stackars människor med CoS-skit och propaganda. Sedan är ju aftonbladet inte bra på att använda sig av tillförlitliga källor heller
det är ju klar som f*n att man ska basera all slags vård på vetenskap. hur skulle det se ut om ett sjukhus helt plötsligt skulle basera sina behandlingsmetoder på något påhittat flum? ingen skulle ju våga gå dit. dock så är väl behandlingshem lite annorlunda då de som kommer dit oftast inte har haft något val samt att Narconon har lyckats undanhållt från kommuner som anlitat dom att de är associerade med Scientologin
Tyvärr är det nog alltför ofta så ja. Kommuner borde ha järnkoll på sina olika hem och instutitioner, men oftast är den undermålig och inte många verkar känna till kopplingen Narconon-CoS på kommun/vårdnivåer... Tror även, men det är ju lite spekulation och egna slutsatser, att Narconon nog vinner upphandlingar för att de borde kunna prestera billigast pris/plats, men det har jag ingen officiell källa på tyvärr. Vård ska definitivt bedrivas på vetenskaplig grund ja.