Customize

British Government attempts to block news channel

Discussion in 'Freedom of Expression' started by Anonymous, May 22, 2011.

  1. Anonymous Member

    The British government is apparently seeking to use Ofcom regulations as a pretext to impose penalties on Press TV news network and the independent London-based Press TV limited company.

    It is speculated that in a politically motivated move, the British Office of Communications, better known as Ofcom, is pursuing a case against Press TV for broadcasting an interview with a Newsweek journalist. The telecommunications regulator is drawing on Newsweek journalist Maziar Bahari's complaint that includes claims of unfair treatment and unwarranted infringement of privacy in the making and broadcasting of a Press TV program.

    While PressTV is preparing to publicize the case and its arguments against Ofcom, many analysts say Ofcom's move adds another piece to the puzzle of the British government in its bid to further limit Press TV's activities.

    It appears that Press TV's policy of breaking the western monopoly on media and its critical examination of certain red lines for the western media has been the main reason behind Britain's efforts to pressure the Iranian news channel, with cases like that of Bahari serving as a means to Britain's ends.

    Press TV has given full coverage to student protests in Britain, shed light on the dark, undemocratic aspects of the British political structure, specially the hereditary rule of the royals, and laid bare London's double approach to Middle East developments and their links with Britain's historical presence in the region.

    Such topics, along with Press TV's regular coverage of crimes by the Israeli regime in Palestine and Lebanon are definitely among the strict red lines that British media policy makers will not easily tolerate, a fact supported by a host of indications.

    The US State Department cables published by WikiLeaks demonstrate that the British Foreign Office told the US embassy in London back in February 2010 that it was "exploring ways to limit the operations of… Press TV".

    The WikiLeaks documents revealed that the British authorities reconsidered their decision in the face of legal difficulties at the time but were still looking at other means to address the issue, including the possible use of new anti-Iran sanctions to justify such measures.

    This comes as British authorities have failed in their efforts to point to any legitimate problems with the quality or content of programs produced by Press TV. The Wikileaks report clearly shows that the British government has got no other way but to seriously disrupt press TV's activities in Britain.

    Last month, the National Westminster Bank, Commercial Banking office froze Press TV Ltd's business account without any prior notice, claiming the accounts would be permanently closed in February 2011.

    Meanwhile, in an article published on January 16, 2011, British journalist and broadcaster Lauren Booth charted UK's efforts to assist the US with blocking the company that sells documentaries and series to the Iranian channel of the same name.

    Booth, who is former British Premier Tony Blair's sister-in-law, said the Israeli-backed pressure began when the company started its activities four years ago, as part of an effort to "use Ofcom as some kind of offshoot Hasbara body."

    Booth said letters of complaint written by people linked to the Israeli Embassy in London and its supporters were sent to the broadcasting regulator whenever Press TV aired news items that shed light on the thuggery, blackmail and racism inherent in the Israeli government policy.

    She added as the complaint letter campaign has not been much successful, hacking of emails, Facebook accounts and mobile phones were used to cause tensions between colleagues.

    The staff at Press TV Ltd have been intimidated and threatened by members of the MKO terrorist grouping in London. Yet, the British government has turned a blind eye to such incidents and may have even facilitated them as the MKO are continuing their threats.

    Press TV website plans to publish detailed information on the recent case staged by Ofcom in the near future.
  2. Gorog Member

    Is it just me, or are things getting out of hand fast when it comes to the regulations against the press lately?
  3. Anonymous Member

  4. Anonymous Member

    • Like Like x 1
  5. ANON LEGIO Member

    And wikipedia never lies? anyone can edit it. heck, I could've put that in there and you would never have known. Not to say I don't agree with you, it's just that you shouldn't blindly trust wikipedia.
  6. xenulondon Member

    Press TV is a faggy Iranian govt outfit.
  7. Anonymous Member

    I agree, Press TV is not a news channel. But then neither is Fox News.
  8. The Wrong Guy Member

    UK Media Regulator Again Threatens RT for "Bias": This Time, Airing "Anti-Western Views"

    By Glenn Greenwald, The Intercept

    In 2001, Her Majesty Queen Elizabeth II used the occasion of the annual “Queen’s Speech” to unveil a new statutory proposal to regulate all media operating in her realm, one provision of which was the creation of the “Office of Communications” (Ofcom) to monitor and punish television outlets which exhibit “bias.” In 2008, the BBC heralded the Queen’s Speech as “one of the high points of the parliamentary calendar, unrivalled in its spectacle and tradition,” as the monarch “delivers the speech from the grand throne in the House of Lords.” The press monitor’s Twitter account boasts: “We keep an eye on the UK’s telecoms, television, radio and postal industries to make sure they’re doing the best for all of us.”

    Ofcom has rarely punished establishment British media outlets for “bias” even though the British media is notoriously and slavishly loyal to the state and other British political and financial elites. Just last week, Guardian editor Seumus Milne noted: “as one academic study after another has demonstrated . . . . from the coverage of wars to economics, [the BBC] has a pro-government, elite and corporate anchor. The BBC is full of Conservatives and former New Labour apparatchiks with almost identical views about politics, business and the world.” Indeed, of all the countless media outlets around the world covering NSA reporting over the last 18 months, the BBC has easily been the worst: the most overtly biased in favor of mass surveillance and official claims. Ofcom’s authority over BBC is limited, but plenty of British media outlets – certainly most of its largest ones – are driven by these same biases.

    During my first week writing at the Guardian, a long-time observer (and one-time member) of the British media warned me about the extreme group think bias of UK journalists, and I quoted that warning in the context of describing their extreme and deeply personal animus toward WikiLeaks: “Nothing delights British former lefties more than an opportunity to defend power while pretending it is a brave stance in defence of a left liberal principle.” Needless to say, none of that extreme, power-serving media bias – including the avalanche of deceit and lies much of the British media peddled to sell Tony Blair’s invasion of Iraq – has ever provoked any punishment from Ofcom.

    By rather stark contrast, Ofcom has repeatedly threatened the Russian-state television outlet RT with revocation of its license. Last November, that outlet launched a British-specific, London-based version of its network, but previously had been broadcasting its standard English-speaking programming in the UK. At the time of its launch, the Guardian noted that RT “is facing six separate investigations by media regulator Ofcom.”

    That investigative history included a finding last fall whereby the network was “threatened with statutory sanctions by Ofcom after the Kremlin-backed news channel breached broadcasting regulations on impartiality with its coverage of the Ukraine crisis.” RT executives were “summoned to a meeting with Ofcom after it was found guilty of breaching the code governing UK broadcasters” and told they could face revocation of their license if these breaches of “impartiality rules” continued.

    Today, Ofcom announced a new “bias” investigation into RT. The offense this time, according to the Guardian, is the broadcasting of “anti-western comments in a late-night discussion on Ukraine.” Specifically, “the programme is understood to have featured a number of anti-western views in the discussion between the presenter and three studio guests.”

    Unfortunately, RT told the Intercept this morning that it was barred by Ocom regulations even from commenting on this new investigation. Not only are they being threatened for the crime of airing “anti-western views,” but they are prohibited by law from publicly discussing these threats.

    Last paragraph:

    The UK Government loves to lecture the world about infringements of liberty generally and press freedom specifically. It does so as it threatens to revoke the broadcasting license of a media outlet for broadcasting “anti-western” views and other perspectives at odds with the UK Government, all while shielding (and venerating) the equally virulent biases from pro-state television in the UK. That is the classic hallmark of how a government propagandizes its citizens: ensuring that they hear only those views of which the government approves and which serves its interests and agenda.

    https://firstlook.org/theintercept/...-threatens-rt-bias-airing-anti-western-views/
    • Like Like x 1


  9. Fuck the Hairy Goat Legged fucker and her pedophile ridden Royal Family. And fuck her pedophile ridden Westmonster with it's political filth!

    Cunts!
  10. The Wrong Guy Member

  11. Sir Twat you speak much bullshittery
    .

Share This Page

Customize Theme Colors

Close

Choose a color via Color picker or click the predefined style names!

Primary Color :

Secondary Color :
Predefined Skins