Customize

Der KVPM mag das Max Planck Institut nicht.

Discussion in 'Anonymous gegen Scientology' started by Martin Ottmann, Jan 17, 2013.

  1. Das Max Planck Institut veröffentlichte im Jahre 1974 eine Studie zum Thema "Scientology". Die Reaktion seitens Scientology ließ nicht lange auf sich warten:

    KVPM-1.jpg KVPM-2.jpg KVPM-3.jpg KVPM-4.jpg
  2. airborne Member

    kann man die studie auch irgendwo einsehen? würde mich mal interessieren
  3. Anonymous Member

    http://www.ingo-heinemann.de/BGH-IIIZR74-78-BKA-Bericht
    http://www.klinikum.uni-muenchen.de...tuelles/wissenschaft/scientology/3/index.html

    The years 1973 and 1974

    In 1973 a critical report on Scientology appeared in the magazine "Neue Revue". In that report journalist Fred Koenig cited a report of the German Federal CID ("BKA"), which mainly consisted from parts of a another report on Scientology written by Scotland Yard, which had been sent to Germany by Interpol. The BKA-report was written after the Max-Planck-Institute had requested an investigation on Scientology at the Ministry for Youth, Family & Health in Bonn.
    After the Scientologists had allegedly found that out through a journalist from Berlin, they started to launch their most massive legal attack against its critics up to this day. The Church of Scientology Germany and foreign Scn-organizations filed immediately individual suits in Munich, Bonn, Cologne, Amsterdam, London, Copenhagen, Los Angeles, New York, Washington and Toronto against the following persons and institutions:
    The Max-Planck-Institute,
    the director of the Max-Planck Institute for Psychiatry,
    the Federal Republic of Germany,
    the president of the Federal CID (BKA) Dr. Horst Herold,
    two other named officials of the BKA,
    the Federal Minister for Youth, Family & Health,
    the Federal Minister for Domestic Affairs,
    the magazine "Neue Revue",
    the journalist Fred Koenig,
    and last but not least the presidents of Scotland Yard and Interpol.

    Scientology's main interest was of course to silence all federal critics of their organization and to prohibit the publication of the BKA-report.
    To my knowledge, noone from the above parties was ever sentenced by a court in that litigations. At least the critical BKA stayed confidential until the end of the seventies when a non-profit organization for consumer rights from Stuttgart (ABI) finally succeeded at a Superior Court with the right to quote from that report.
    Two sub-organizations of Scientology were founded in that early years: The "KVPM" (the German "CCHR") in 1972 and the "Commission for Police Reform", headed by Martin Ostertag. The staff of these organizations consisted mainly of GO-staff like Ostertag and GO-FSMs.
    Also in 1973 a young man started his carreer at the Scientology Church in Munich. He was the son of an Austrian post office worker. His name was Kurt Weiland.

    http://www.spiegel.de/spiegel/print/d-42762314.html
  4. Anonymous Member

    Dieser Verbreitet Scientology:
    http://webcache.googleusercontent.c...nglish/vol27i5/page03.htm &cd=7&hl=de&ct=clnk


    Suche nach:
    21 U 3811/73 Max-Planck-Institut .\. Brendel (vgl. auch LG München 11 O 345\73):
    infos von: http://www.ingo-heinemann.de/Rechtsprechung95.htm#Anm. 26

    #suche
    Brendel /Scientology

    Quelle:
    http://www.lermanet.com/cisar/germany/books/trn1047A.htm
    Unlimited financial resources: from our experience so far, this seems to ring true.
    The "Scientology Church Germany" does business as the distributer of "Freiheit." At the end of the magazine, though, appears:
    »Copyright 1972 Church of Scientology World Wide, Saint Hill Manor, England. It assumes responsibility for the content.«
    The Max Planck Institute made it easier for itself: it sued the person who the Scientology sect designated as chief editor for "Freiheit": Hermann Brendel. The Munich State Court issued a temporary order on August 18, 1979 [sic, should be 1972], which prohibited Hermann Brendel, on penalty of a fine of unrestricted amount or imprisonment of up to six months", from repeating a series of libelous assertions. On August 6, 1973 this order was confirmed by judgment and, upon appeal by Mr. Brendel, the judgment was verified by the Superior State Court of Munich (case # 21U 3811/73).
    The Superior State Court's determinations included the following:
    "The court is, based on this context, also of the conviction, that the average reader of the magazine, "Freiheit", would understand the term "psychiatric experiments" as psychiatric experiments upon people, such as happened under the Nazi regime and which mostly resulted in psychological or physical injury done upon the test person. In the court's opinion, there is no need for further evidence that the accompanying assertion is suited to degrade, by association, the scientific institution in the public eye. The same goes for the assertion of a five year experiment being carried out by the KWI along with the microscopic investigation of brain samples from fresh children's corpses, and respectable scientists of the KWI gratefully accepting several hundred kilograms of fresh and bloody brains of children who were maliciously murdered by psychiatric colleagues."
    The court reprimanded Brendel primarily for having made no sort of attempt to verify his accusations from the side of the psychiatrists. He had not done any research himself, but "depended solely upon one witness who, herself, had made no suitable observations, but had only wanted to hear the alleged facts from a third person. This, however, does not suffice."
    It is exactly this method which is most used by Scientology: Assertions are snatched up and distributed as facts.
  5. Anonymous Member

  6. airborne Member

Share This Page

Customize Theme Colors

Close

Choose a color via Color picker or click the predefined style names!

Primary Color :

Secondary Color :
Predefined Skins