Customize

Flyblad utdelade i Stockholm

Discussion in 'Prosjekt Chanology' started by Anonymous, May 17, 2010.

1. Anonymous Member

Flyblad utdelade i Stockholm

Vad såg man i tidningsfacket utanför lägenhetsdörren idag, om inte äckliga Dianetik-flygblad:

Tyvärr måste jag meddela CoS att det var knappt någon av de cirka 50 hushållen i byggnaden som fick flygbladet idag, efter en anonym insats..

Någon som vet om det är direktreklam eller bara någon Scientolog som tagit sig in i byggnaden?
    Jag lutar åt det senare eftersom det inte fanns någon annan direktreklam där och det såg inte ut som om de fått några i grannhuset.

dnc8es.jpg
    1zdqe5h.jpg

Men de får för min del gärna försöka igen, så kan jag plocka bort dem igen, och så fortsätter vi tills sekten går i kåkå!
  2. Hombre Moderator Skandinaviska

Re: Flyblad utdelade i Stockholm

:D

Fråga de som delar reklam om de delat ut eller inte, det är väl säkraste sättet att få reda på det. Men jag tror som du att de helt enkelt gett sig ut och tagit sig in i byggnader och spammat folk direkt i brevlådan själva.
  3. Re: Flyblad utdelade i Stockholm

Scientolog-flygblad - Ännu ett minus med att bo i Stockholm.
  4. ninmah Member

I Malmö är det värre...
    Alla cyklar vid station blir flera gånger i veckan bombade med flyers, bilar i city likaså + att lättlurade servicebutikinnehavare säljer "Dianetik" i tidningshyllorna för provision. Och de står helt obehindrat på gator och torg och erbjuder stresstest. Usch.
    Menmen.. expect us!
  5. Lymesloop Member

Jag skulle också vilja satsa på det andra men det första borde inte uteslutas. Jag jobbade ett tag för SDR (Svensk DirektReklam). Oftast fick man bara en massa reklam för butiker (erbjudanden, reor o.s.v) men ibland fick man speciella grejor som flyers eller informationsblad som bara skulle delas ut i vissa områden eller till vissa hushåll.

En gång kommer jag ihåg att jag fick en bunte med informationsblad om Frimurarorden som skulle delas ut i ett villaområde på ungefär 200 hushåll.

Sannolikheten är ändock större att det är någon Scientolog som tagit sig in i byggnaden och lagt flyersen i era brevlådor. Om det händer flera gånger till är det definitivt någon privatperson som gjort det.

Om det inte händer igen kan det vara direktreklam eftersom det är ganska dyrt (JÄVLIGT DYRT) att köpa in sig (så att säga) i reklamen. Även med tanke på att utdelarna får extra betalt när det är speciella grejor som ska delas ut så måste SDR ta ännu mera betalt. Även om sekten har ganska mycket cash tvivlar jag på att det gör hade gjort detta vecka efter vecka :)
  6. Lisilsa Member

Lite sent svar men jag är säker på att det är CoS själva. I området där jag bor kommer de dagligen och lämnar sina förbaskade propagandanonsenslappar.
    Fortfarande efter x antal år är det samma typ som kommer. När han var ny talade han endast något östeuropeiskt språk, nu kan han knackig engelska. De lämnar även i lådor som har nej tack till reklam på sig.
    Vet inte om jag är i rätt tråd, är ny här, men jag funderar allvarligt på att lägga "you found the card-kort" i lådorna här. Sena kvällar är man väldigt anonym och icke iakttagen här.
    CoS härjar frekvent här, liksom Jehovas... Jag är inget fan av rykten, eller overifierade källor, men det hävdas att när en dam i området blev änka kom CoS och försökte assimilera henne. Har ännu ej fått något bekräftat, eller dementerat.
    Vill och tänker verkligen inte bara vara passiv och bara iaktta deras härjningar.

Share This Page

Customize Theme Colors

Close

Choose a color via Color picker or click the predefined style names!

Primary Color :

Secondary Color :
Predefined Skins