Customize

Green Brief #95 Mar 26

Discussion in 'Green Brief' started by codeman177, Mar 25, 2010.

1. codeman177 Moderator

Green Brief #95

By Codeman177 – http:/twitter.com/codeman177

Since Niteowl has started posting on his own blog, I have asked if I could begin publishing the Green Brief so that everyone on wwp would once again have a summary of the day’s news from Iran. I, like Niteowl, have gotten all of my information from reliable tweets and am not reporting any information that I could not confirm.

Sorry for my extended absence, my unit was activated for an extended period of time due to flooding.

March 26, 2010

Protests/General news

1. There was a protest today outside the Japanese embassy in Washington over the deportation of student activist, jamal Saberi.

2. Josh Shahryar has a report on the controversy surrounding Neda Agha Soltan’s purported fiancé. The report can be viewed here.

3. The international community is continuing to look at international sanctions to deal with Iran’s nuclear program. The Obama administration is looking at working with countries and international companies to pull investments out of Iran. This could have problems in Iran with the continuing financial crisis.

4. In response to the continued pressure on Iran’s nuclear program Ahmadinejad had this to say to the western nations. “[Western powers] are saying we are worried that Iran may be building a bomb. But we are saying you have built it and even used it. So who should be worried? We or you? They are just making a fuss. They have ended up humiliating themselves.”

5. Government run media continues to attack Human Right groups.

I still need translators so if you know another language and can translate send me an email to c_weible@hotmail.com. If you are translating the Green Brief already could you send me an email so I can get a list of those who are translating it and into what language.

Short I know but it’ll be back to full strength in a few days.
  2. Thank you for being back.I sure hope this time you publish on a more regular base.
    There is still a need for information.
  3. JohnDoe Moderator

Thanks Codeman - it's good to have you doing this.
  4. Paleene Member

GB 95 German

Green Brief #95
    Von Codeman177 – http:/twitter.com/codeman177

Da NiteOwl inzwischen in seinem eigenen Blog postet habe ich gefragt, ob ich nicht die Green Briefs machen kann, so dass es weiterhin eine Zusammenfassung von täglichen Neuigkeiten aus dem Iran im Web gibt. Ebenso wie bei NiteOwl stammen meine Informationen aus verlässlichen tweets, und ich berichte von keiner Information, die ich nicht bestätigen könnte.

Bitte entschuldigt meine lange Abwesenheit, aber meine Einheit war für längere Zeit bei der Hilfe bei Überschwemmungen im Einsatz.

26. März 2010

Proteste / Allgemeine Neuigkeiten

1. Vor der japanischen Botschaft in Washington gab es Proteste gegen die Auslieferung von Jamal Saberi, einem studentischen Aktivisten.

2. Josh Shahryar kommentiert die Kontroversen um Neda Agha Soltans angeblichen Verlobten, sein Bericht in englischer Sprache findet sich hier The Daily NiteOwl

3. Die internationale Gemeinschaft erwägt weiterhin Sanktionen als Reaktion auf das Atomprogramm des Irans. Die Regierung Obamas arbeitet daran, gemeinsam mit anderen Ländern und internationalen Konzernen Investitionen aus dem Iran zurück zu ziehen. Dies würde die im Iran weiterhin bestehende wirtschaftliche Krise verstärken.

4. Als Antwort auf den anhaltenden Druck auf das iranische Atomprogramm hat Ahmadinejad sich wie folgt an die westlichen Nationen gewandt: “[Westliche Mächte] sagen, dass sie sich darüber sorgen, dass der Iran Atombomben bauen könnte. Wir hingegen sagen, ihr habt sie gebaut und sogar benutzt. Wer sollte also besorgt sein? Wir oder ihr? Sie [die westlichen Mächte] machen viel Lärm um nichts. Letztendlich machen sie sich nur selbst lächerlich .”

5. Staatlich kontrollierte Medien attackieren weiterhin Menschenrechtsgruppen.

Ich suche weiterhin Übersetzer; falls Du einer anderen Sprache mächtig bist und übersetzen willst, schick mir bitte eine Mail an c_weible@hotmail.com. Wenn du den Green Brief bereits übersetzt, schick mir bitte auch eine Mail, damit ich eine Übersicht darüber machen kann, wer in welche Sprache übersetzt.

Heute ist der Green Brief noch kurz, ich weiß, aber in ein paar Tagen geht es in alter Frische
    weiter.
  5. Kruge Moderator

Thanks for reviving the green brief - I'm sure it gives many people a reason to check back here more often again!

Share This Page

Customize Theme Colors

Close

Choose a color via Color picker or click the predefined style names!

Primary Color :

Secondary Color :
Predefined Skins