Helsedepartementet om Scientologikirken: - Kan være på kant med loven Departementet om Scientologikirken: - Kan være på kant med loven - VG Nett om Scientologikirken - Kan være på kant med loven - P4 Radio Hele Norge En statssekretær i Helsedepartementet uttaler: slowpoke.jpg, men ser ut som et ymt om et skritt i riktig retning. Det har jo aldri vært noe poeng å forby scientologikirken under ett, men å straffe de ulovlige og uetiske tingene de gjør. Hvis åsatro-samfunnet i Norge hadde begynt med menneskeofring, så er det jo det jo den uetiske handlingen som skal forbys, og ikke det å tro på Tor og Odin. På samme måte, hvis Pizza-Synagogen eller Baconpølse-Moskeen serverer bedervet mat og unndrar seg skatt, så er det mattilsynet og skatte-etaten som skal ordne opp i det, uten at det skal gå ut over deres spise- og tilberedelses-ritualer. På punktet om å lytte til legen synes jeg uttalelsen til Aasrud var unyansert, og minner litt om det synet at legen er en slags bilmekaniker og at pasienten ikke har noe å si. Dagens pasient bør, hvis de selv har krefter til det, sette seg inn i egen sykdom, og de legene jeg kjenner liker faktisk å ha pasienter som engasjerer seg og diskuterer løsninger med legen. En slik engasjert pasient, er en som vil kunne ta vare på seg selv bedre og følge behandlingsplanen entusiastisk og korrekt. Jeg tror det kommer av at Aasrud er bedriftsøkonom, og ikke selv utdannet helsepersonell. En lege ville ha uttalt seg annerledes, tror jeg. Når det gjelder punktene om at Scientologikirkens bruk av testene bør undersøkes og etterforskes av fagpersoner, så er jeg veldig enig. Blogger som dekker dette: Det bør settes en stopper for Scientologikirken her i landet! | Samfunn, relasjoner og sammenhenger. I dag mener jeg: Scientologikirken er ute etter de svake! http://tinyurl.com/d5y76b