Customize

Hjälp söktes. Uppdraget slutfört :-)

Discussion in 'Prosjekt Chanology' started by scientologsekten, Feb 3, 2009.

1. Hjälp söktes. Uppdraget slutfört :)

För er som surfar en del är min blogg scientologisekten inte något nytt och då känner ni till att 3 företag dragit sig ur sponsorsammarbete med drogfritt.nu som är en av scientologernas frontorganisationer sedan jag mejlat och berättat om kopplingen.

Kort och gott behöver jag hjälp med att så många som möjligt mejlar Brinova med en enkel fråga:

Varför finns Brinova fastigheter med på en av scientologernas frontorganisationer som sponsor, på http://www.drogfritt.nu/ ?

Det återstår egentligen två företag på drogfritt.nu där Brinova fastigheter är det största företaget. det andra är en ica-butik i östersund. Får brinova tillräckligt många mejl bör dom reagera och belöningen är att se hur ytterligare ett namn försvinner på listan som sponsorer.

Även om scientologerna sannolikt inte får många tusenlappar från företagen så ser dom mer seriösa ut än vad dom är om etablerade företag finns med som sponsorer, inte bra!!

En sak till
    Lämna gärna en kommentar på min blogg i stil med "mejl skickat" så jag vet på ett ungefär hur många som mejlat.
    Mejladressen är info@brinova.se
    Vill man mejla personer i ledningen kan man mejla dessa:
    Vd'n anders.silverbage@brinova.se
    mikael.halling@brinova.se, vice VD, Affärsområdeschef Logistik
    goran.jonsson@brinova.se , Affärsområdeschef Bostäder/Kommersiellt
    peter.andersson@brinova.se , Ekonomi - och finansdirektör, Aktieägarkontakt
    jonas.hallström@brinova.se , IR Marknadskoordinator, Aktieägarkontakt

Scientologsekten
  2. Hombre Moderator Skandinaviska

re: Hjälp söktes. Uppdraget slutfört :)

Frågor: vilka 3 företag har dragit sig ur? Vad gick du tillvida för att övertala de företagen att dra sig ut? Räckte det med att peka finger åt sekten eller fick du ta upp Disconnection och dylikt, eller att frontgruppernas metoder inte har några vetenskapliga grunder, etc?

Kommer skicka förfrågan till danska och norska anons också.
  3. re: Hjälp söktes. Uppdraget slutfört :)

Allt finns att läsa på min blogg, men sammanfattningsvis skickade jag mejl till ett företag i taget och ställde mig frågande till varför man sponsrade. Jag tog upp drogfritts koppling till narconon och scientologin. Vidare vad man anser om psykiatrin och att man anser sig ha bevis för att psykiatrin ligger bakom al-qaida etc etc etc. Företagen som dragit sig sedan december är i nämnd ordning Pitney Bowes AB, Nordic Sport AB och senats Concateno AB.

Bara information alltså, med länkar och referenser. Brinova har varit sega, inget svar och ingen reaktion. Googlar man på brinova kommer scientologsekten upp på 10:e plats på träfflistan :cool: :)
  4. Hombre Moderator Skandinaviska

Ok. Harpuner laddas.
  5. Swede Member

I SVT's granskning av packet så sa de att sveriges motsvarighet till CCHR hade 90-konto. Jag har inte hittade dem i listan så det verkar som om de har det.
    SFI har listorna: 90-konton - Stiftelsen för Insamlingskontroll

Har du sett någpt om det senare eller innan? Jag kan inte kolla igenom bloggen nu.....

Skulle vara kul att se om Eslöv och Landskrona komuner fortfarnade använder narCONon.
  6. re: Hjälp söktes. Uppdraget slutfört :)

Jag ser att man drog in dubbelt så mycket nu som vid förra revisionen. över 14 miljoner, men man ligger i år precis på gränsen för att få ha 90-konto. 80% måste gå till sk välgörande ändamål, vilket kan innebära att man delar ut grötomslag.

Här kommer infon:

Riksorganisationen för ett Drogfritt Sverige
    Org nr 857206-8701

Ideell förening
    PG: 901120-6

BG: 901-1206

PG: 901804-5

Telefon: 031-13 57 07

Nyckeltal
    Hemsida: Drogfritt.nu
    E-post: info@drogfritt.nu
  7. re: Hjälp söktes. Uppdraget slutfört :)

Jag ser nu att Brinova fastigheter associeras med scientologsekten på 9:e plats nu, om man googlar.

När det gäller Drogfritt.nu så kan man lägga 2.5 miljoner i egen ficka att göra vad man vill för, som alltså inte behöver redovisas i detalj, trots 90-konto.

Grattis scientologerna. Nu kan ni driva propaganda som aldrig förr.
  8. re: Hjälp söktes. Uppdraget slutfört :)

Brinova har också en blogg där man kan lämna kommentarer ;-)

Fastighetsbolaget Brinova
  9. Patton Member

Patton rapporterar in för tjänstgöring. Harpoons sent!
  10. re: Hjälp söktes. Uppdraget slutfört :)

Bra jobbat Patton!

Det måste väl finnas fler anons? Eller är det som scientologerna säger "det är bara en handfull ungdommar"?

Det hoppas jag inte. Kom igen nu anons, ingen kan göra allt, men alla kan göra något. Hjälp till att mejla, hur enkelt som helst.

Så här ser det ut nu på drogfritt.nu:
    drogfritt090203.jpg

Nästa företag som kan komma ifråga för upplysning är sannolikt ICA-butiken i östersund. Resterande företag drivs av scientologer, så dom lär bli kvar.
  11. Hombre Moderator Skandinaviska

^ mjo, men de flesta håller sig tysta nu när det är långt från nästa demo, men det kommer :p

Har länkat hit i Danmark's tråd.
  12. Hombre Moderator Skandinaviska

Kan vara bra att länka till den här videon:

Där Kommissionen för mänskliga rättigheter säger att Bin Ladin är kontrollerad av... *gasp* PSYKIATRIN!!!! som därmed är ansvarig för 11e september.
  13. re: Hjälp söktes. Uppdraget slutfört :)

Någon som fått svar från Brinova Fastigheter?
  14. Hombre Moderator Skandinaviska

nope...
  15. John Steed Member

Skal jeg crossposte dette på våre norske boards?
  16. Hombre Moderator Skandinaviska

^ Ja det vore nog till hjälp att få ett norskt mail eller två :)
  17. John Steed Member

Done og done.
  18. swedeminator Member

Harpuner laddas, avfyras inom kort.
  19. re: Hjälp söktes. Uppdraget slutfört :)

När jag googlade på Brinova Fastigheter idag så hade en ny träff dykt upp. Disruptive. En blogg som berömmer just Brinova som företagsblogg. Jag delar inte den uppfattningen då Brinovas Blogg inte ens publicerar kritiska kommentarer som tex upplysning om att Brinova sektsponsrar.

Jag misstänker att det är ett SEO-knep för att få ner mitt blogginlägg från dom 10 första på google när man söker på Brinova.

Lämplig åtgärd vore att skicka en del kommentarer till bloggen disruptive och upplysa om att Brinova Fastigheter sponsrar en sekt, scientologerna, utan att besvara undrande konsumenter på sin blogg, eller någon annanstans heller för den delen.

Ta mig till Disruptivbloggen
  20. re: Hjälp söktes. Uppdraget slutfört :)

Där rök den ja. Hänvisning till upphovsrätten. Synd, den sa en del om cchr.
    Någon som kan hitta en kopia?
  21. Hombre Moderator Skandinaviska

^ Inga problem

[ame=http://vimeo.com/3096241]Scientology bullshit: PSYCHIATRISTS Caused 9/11 and Other Suicide Bombers! on Vimeo[/ame]
  22. re: Hjälp söktes. Uppdraget slutfört :)

Någon mer som mejlat och informerat Brinova Fastigheter? Resultat?
  23. Patton Member

Hur gör vi med dom andra sponsorerna?
  24. Hombre Moderator Skandinaviska

^ Some sagt var de flesta sponsorerna Scilonföretag så det enda som kommer hända där är att du blir namefagged

Elkontakten kan kontaktas, men de kan vara Scilons. Sen var det ICA-butiken i Östersund... Vet inte hur ICA gör, om enskillda butiker kan sponsra grejer. Kanske skulle det vara bättre att ist. för att kontakta butiken direkt, gå högre upp i kedjan?
  25. re: Hjälp söktes. Uppdraget slutfört :)

Precis som Hombre säger så drivs de andra företagen av scientologer. Kan vara så att ica-butiken drivs av en scientolog och butiken är en franchisehistoria. Tror dock inte att ICA centralt godkänner att en franchisetagare sponsrar vad skit som helst i icas namn, så ICA centraöt kan absolut vara idé att kontakta. ICA är nog på hugget nu dessutom. Efter köttskandalen är man nog ganska handlingskraftiga.

EL-kontakten är ett frågetecken. Kan mycket väl vara en scientolog som driver den.
    Brinova känns som prio 1, därefter ICA centralt.
  26. re: Hjälp söktes. Uppdraget slutfört :)

En mer långsiktigt projekt. Låt oss kalla det "operation 90", är att rikta stora frågetecken mot drogfritt som innehar ett 90-konto och därmed drar in miljontals kronor årligen. Var pengarna går exatk är okänt, men att narconons verksamhet fått pengar därifrån är väl nästan bevisat. 2007 drog man in över 14 miljoner, vilket är en ansenlig summa pengar. Lägg därtill alla kurser och material som cos säljer här i sverige.

drogfritt skall inte ha ett 90 konto helt enkelt!
  27. Hombre Moderator Skandinaviska

^ Nu är inte jag mest duktig på regler för saker som 90-konton... Men det bör väl finnas någon kontroll av var pengarna går någonstans? Offentliga dokument?
  28. re: Hjälp söktes. Uppdraget slutfört :)

Operation 90 är en senare fråga.

Hur går det med mejlning till Brinova annars? Någon som fått svar?
  29. Hombre Moderator Skandinaviska

^ Inget än... vetefan om de hade tänkt svara alls, har du fått nåt?
  30. Patton Member

Ingen som har några telefonnummer till dom?
  31. Hombre Moderator Skandinaviska

^ Google är din vän :)

Anders Silverbåge, VD, Affärsområdeschef Projekt, Aktieägarkontakt
    Tel 042- 449 22 22, Mobil 0730 -70 22 22,

Mikael Halling, vice VD, Affärsområdeschef Logistik
    Tel 042- 449 22 11, Mobil 0730 -70 22 11,

Göran Jönsson, Affärsområdeschef Bostäder/Kommersiellt
    Tel 042- 449 22 66, Mobil 0730 -70 22 66,

Peter Andersson, Ekonomi - och finansdirektör, Aktieägarkontakt
    Tel 042- 449 22 44, Mobil 0730 -70 22 44,

Jonas Hallström, IR Marknadskoordinator, Aktieägarkontakt
    Tel 042- 449 22 43, Mobil 0730 -70 22 43,

Ska man nämna att Scientologisekten är på 4e plats när man googlar Brinova Fastigheter? xD
  32. Swede Member

Har snackat med en bekant som har en ganska hög possition inom ICA i Sverige. Han kommer nog att kolla lite på den där lilla butiken. Kan ta ett tag för han påpekade att det är en ganska liten sak i det stora hela för deras del. Dock vet man aldrig. Harpunen skickad i alla fall.
  33. Hombre Moderator Skandinaviska

^ Det blir iaf till mkt hjälp att någon inne i företaget vet om.
  34. re: Hjälp söktes. Uppdraget slutfört :)

Ja det är helt ok tycker jag.
  35. re: Hjälp söktes. Uppdraget slutfört :)

Någon som fått svar från Brinova?
    Ingen som testat att ringa och fråga?
  36. Hombre Moderator Skandinaviska

undrar om de bara skiter i eller om de inte har läst mail alls.
    Jag skulle kunna tänka mig ringa nån gång nästa vecka.
  37. re: Hjälp söktes. Uppdraget slutfört :)

Hombre, har du ringt?

Är väldigt nyfiken. Jag uppmärksammade nyligen att Anna Wahlgren har kopplingar till KMR. Finns mer om detta på min blogg såklart.
  38. Hombre Moderator Skandinaviska

^ jomen visst har jag ringt :)

Jonas Hallström, IR Marknadskoordinator, Aktieägarkontakt
    Tel 042- 449 22 43, Mobil 0730 -70 22 43,

I början verkade han ganska otrevil och frågade vad vi hade för syfte med att maila och bla bla bla. Sedan när jag förklarade blev han på bättre humör. Han sa att han hade fått ett antal mail och läst dem men att det inte finns trovärdiga kopplingar och att de behöver bevis på kopplingen för att kunna ta ställning. Like wikipedia,google och youtube är inte tillräckligt. han sa att vi gärna fick maila honom direkt om vi kan hitta något. Jag tycker att vi borde fråga FRI eller humanisterna om hjälp, de kanske har något. hittade detta genom google:

Om vi kan få uttalanden eller bevis på lite av det här kan det nog gå vägen. Han sa att han ahde läst och var medveten om vad vi vill, så vi kommer bara behöva ett välgjort mail

Pressfags, ye have been summoned.

EDIT: har skickat ett mail till FRI och bett om information och källor.
    Här finns information från Uppdrag granskning:

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=97370&a=1260476
  39. Vir Member

Relevant bit från 37:45 till 45:00
    [ame=http://vimeo.com/1930770]SVT: Mission: Investigate, The Facade [English] on Vimeo[/ame]
  40. Vir Member

Kanskje man burde ha kontaktet Stiftelsen för insamlingskontroll og spurt om de burde gå igjennom regnskapene og se om pengene fra 90-kontoen går

Drogfritt.nu -> Narconon -> ABLE -> Scientology.
    pluss
    Drogfritt.nu -> Skoler -> Narconon -> ABLE -> Scientology.

Share This Page

Customize Theme Colors

Close

Choose a color via Color picker or click the predefined style names!

Primary Color :

Secondary Color :
Predefined Skins