Customize

Red Bull Flugtag 2011

Discussion in 'Skandinavia' started by Ragnarok, Aug 7, 2010.

1. Ragnarok Member

Red Bull Flugtag 2011

4r3ghz.png
    Okej, tjena tjena. Jag kom nyss på en ganska awesome idé efter att ha hittat ett klipp från "Red Bull Flugtag" i Stockholm. Det är då en tävling där man ska bygga en farkost och hoppa utför en hög ramp. Nedanför väntar vatten, så lyckas man inte flyga iväg så landar man ändå ganska så mjukt.

Planen är den att vi bygger en utomordentlig farkost och utrustar oss med Guy Fawkes-masker och kostymer. Sedan anmäler vi farkosten till redbullflugtag@se.redbull.com, som i alla fall är e-mailadressen dit man skulle skicka in sitt bidrag förra året.

Dessvärre får jag inte delta själv, om vi nu inte lyckas fixa in mig, eftersom jag inte har fyllt 16 än. Däremot brukar ju Anonymous få som vi vill, i alla fall oftast, så, let's rumble.

En liten notis är att alla bidrag som skickas in är långt ifrån de som tas med. Men om vi bygger an amazing farkost och skickar in det med en bild på alla anons så kommer vi troligtvis med.

Klädförslag är som jag tidigare nämnt kostym, men det går väl bra med vad som helst, såvida vi har samma kläder. Exempelvis: T-Shirt

[SIZE="5"]Regler | Red Bull's Hemsida | Guy Fawkes Mask[/SIZE]

[SIZE="5"]Videor[/SIZE]
    [ame="http://www.youtube.com/watch?v=oklZUOdzovw&feature=related"]# 2[/ame] [ame="http://www.youtube.com/watch?v=kT7R-iAEqx0&feature=related"]# 3[/ame]

Intresseanmälan sker i tråden, kommentera, tipsa osv. Det finns inga dåliga idéer, förutom de idéer och tankar som ligger bakom Scientologirörelsen, men det är en annan historia. Peace / Ragnarok
  2. Hombre Moderator Skandinaviska

re: Red Bull Flugtag 2011

Skulle vilja flytta det här till typ... Skandinaviska forumet. Men det skulle vara rätt jävla kul tror jag. Jag är kung på att bygga coola saker. Ragnarok, kan du ta reda på regler etc då?
  3. Ragnarok Member

Uppdaterade huvudinlägget med Regler, fler videos samt vidare information.
  4. Hombre Moderator Skandinaviska

det här känner jag att vi kan få ut av det:

- kommer man med skulle det nog vara jäkligt skoj
    - även om man inte gör det får man en cool lådbil att ha på raids :p

Däremot kan det vara svårt att konstruera eftersom vi behöver någon som bor ganska centralt som bygget kan stå hos, antagligen under en längre tid.
  5. Ragnarok Member

Det sistnämnda grejar vi nog säkert. I värsta fall kan den nog stå hos min farbror som bor i Stockholm. Fungerar prima.

Det som bör anordnas i sådana fall är dock en heldag eller dylikt när vi inblandade samlas och bygger den.
  6. RCB Member

Hur skulle det se ut med en farkost formad som en vulkan med heliumballoner(tetaner) som släpps ut vid hoppet ? ;)

Lycka till !!
  7. Ragnarok Member

Låter otroligt nice, speciellt vad det gäller ballongerna. Kanske ett 50-tal heliumballonger bara upp i luften. Farkosten med en förare. De andra hoppar ned i vattnet brevid farkosten, eller dylikt.

Det gäller ju att synas.
  8. Hombre Moderator Skandinaviska

Nu byter jag namn på den här tråden, höhöhö :D

Men äre nån som har bra ideér kan man väl skriva ner de här. Brainstormstadiet, typ.
  9. Ragnarok Member

Re: Red Bull Flugtag 2011

Okej, kul att fler än jag och Wubber fann något intresse i det här.
  10. Metalhead Member

Jävligt kul idé, imo! Worst case scenerio skulle väl vara att den inte kommer med, men det skulle nog vara tillräckligt roligt ändå för att kompensera. Okänd som jag är här så är jag nog också intresserad.

This. Fantasifullt och riktigt kul.

Om man bara har en förare kan vi ju klä ut honom till Xenu.
  11. Zaradon Member

Jag är fullkomligt horribel på att bygga saker men jag deltar gärna.
  12. Re: Red Bull Flugtag 2011

Underbar idé!

Share This Page

Customize Theme Colors

Close

Choose a color via Color picker or click the predefined style names!

Primary Color :

Secondary Color :
Predefined Skins