Customize

Stockholm Sweden

Discussion in 'Europe' started by Hombre, Nov 21, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hombre Moderator Skandinaviska

Stockholm Sweden

Why hasn't anyone started this one up yet?

Alright, I believe we're aiming for the same kinda thing we did last time, esxcept hopefully we'll get more ppl showing up, but most likely not because december is a busy time for all of us.

So raise your hand if you're up for it!

Möte vid Plattan klockan 11. Var beredd på att folk kan komma sent, så om du är först på plats är det bra om du tar på dig mask och ställer dig synligt så att ni hittar varandra lättare.

Flygblad och skyltar är alltid bra att ha med sig, men det viktigaste är dig själv och ett gott humör :)
  2. KUTHULHU Member

Re: Stockholm Sweden

I was planning to start this one up today "hombre" but you beat me to it by twelve hours.

We have two dates to shoose from but I think december 13 is the best one and we kind of decided on that one at the last protest.

So december 13 it is - and same place and time as usual I think.
  3. SweedleDeelde Member

13th seems best for me.
    Also, closer to cristmas = moar ppl out shopping for gifts :D
  4. Hombre Moderator Skandinaviska

whoop-dee-doo
  5. Mudkipper Member

Lucia and all, so I won't be available for the 13th.

Ska springa runt på kontor med stearin över hela kläderna, och om jag har otur, i håret. Förhoppningsvis börjar ingen brinna den här gånger. Underbart.
  6. Hombre Moderator Skandinaviska

^ Om det 'är nån scilon i kontoren kan du råka spilla lite stearin över några viktiga papper. Säg förlåt och skyll på thetaner :p
  7. Skwee Member

I'm in och troligtvis kommer "Bruno" också.

Jag ska höra mig för om någon annan av mina IRL-bekanta kan tänka sig att hänga på, men jag lovar inget.
  8. n4Ws Member

Skulle någon vilja ge mig lite info på the task at hand så att säga? Ställer gärna upp på en demonstration emot scientology men vill veta lita mer om tillvägagångs sättet ni ska köra på isåfall.
    Tacksam vid svar
  9. Skwee Member

Vi möts på plattan vid 11. Sen delar vi ut flyers, viftar med skyltar och pratar med folk som vill veta mer.
  10. Hombre Moderator Skandinaviska

Var också beredd på att folk kan komma senare än 11. Om du dyker upp, n4Ws, och ingen är där: ta på mask (eller vad du nu har) och ställ dig synlig på plattan så hittar ni varandra.

Första inlägget ändrat för att tydligt markera ut vad som gäller :)
  11. n4Ws Member

Okej men jag behöver en mask, någon som vet vart man kan skaffa en Guy Fawkes mask? Gillar symboliken den förmedlar :)
  12. SweedleDeelde Member

13. Skwee Member

Jag har beställt masker från ett amerikanskt företag och jag hoppas att de hinner fram innan lucia. Har köpt till ett par kompisar som gillar filmen också, så vi delar på portot.

Nothing but costumes
  14. Hombre Moderator Skandinaviska

Akta ebay, det kan vara scilons :O

Forbidden planet har billiga v-masker (5 pund) och kort leveranstid. Många anons har köpt mask här.

Vill du köra på en annan mask innan du kan skaffa en sådan kan du köpa nån lite här och där, butrix i stockholm har väl en del.
  15. SweedleDeelde Member

BAWWW det är ju fan mer än halva priset av det jag betalade :(
    Aja, shit happens.

Var inne på butrix efter förra protesten, letade igenom stället lite snabbt, såg inga masker där... Men jag kan ha missat dom, men butrix tar, enligt min erfarenhet, tar grymt överpris.
  16. Skwee Member

Har försökt. Forbidden Planet does not deliver, min order blev avbruten. Amazon skickar inte heller utomlands, så jag vände mig till Amerikat so sista utväg. (Jag är på tok för paranoid för E-bay) :(

Nothingbutcostumes tar ca 89 kr per mask beroende på hur många man beställer åt och kan dela porto med. De verkar tycka att Anons är big business och har massor på lager och även mängdrabatt om man beställer över 75 stycken. Fick tips om den från en tråd här på forumet.

Fick tag på små vita masker från lokala skämtbutiken i staden till förra protesten för cirka 70 pix, men som VFV-fan vill jag äga den andra masken ändå. Jag gillar också symboliken bakom (oh snap) den.
  17. Hombre Moderator Skandinaviska

:-(

Om inget annat kan jag köpa hem en mask till Januari-demon om någon vill ha.
  18. Skwee Member

Beställde en extra mask, så nu väntar jag bara på att de ska skicka ut dem :)
  19. howlin wolf Member

Skwee,
    Det var nog dig jag pratade en stund me på plattan den femtonde november, angående informationsspridning om sekten...ni var tre. Är det lucia som gäller?
  20. Skwee Member

^

Det stämmer nog, var det du som letade efter demon mot Lissabon-fördraget?
    Egentligen var vi fyra, KTHULHU hade ingen mask.

Luciadagen är det som gäller. Du är hjärtligt välkommen att sprida lite allmänbildning bland folket med oss :)
  21. RedReaper Member

Jag tänker komma, var ett tag sedan sist. jag har en stor grön Anonflagga.
    Kommer vi ha ett bord? Jag kan fixa en liten minispis att värma glögg på.
  22. Anonymusx0 Member

Hur många brukar komma på demonstrationerna i Stockholm?

Får jag tag på en Guy Fawkes mask så kan ni räkna med att jag demonstrerar med er.
  23. Hombre Moderator Skandinaviska

^ På senare tid har det bara varit en 3-4 stycken per gång. Men om du kommer ner så blir vi fler ;-)

Lycka till med att få tag på en mask. Om inget annat kanske det finns nån som har extramask eller så kan du ta en annan mask för tillfället.

Redreaper:Sweet! Kom ihåg att ta bilder på den fina flaggan :)

Man behöver egentligen tillstånd för att ha bord el dyl men sannorlikheten att polisen kommer ner för att kontrollera är mkt liten. Polisens tillståndsavdelning är t.o.m stängt på helger så man kan inte ringa dit och kontrollera :p
    Så om du har ett litet hopfällbart bord att ta med, go for it. Jag kommer nog kunna ta med ett bord för Januari.

När vi hade bord och en 7 pers så lyckades vi dela ut ungefär 1000 flygblad, så jag tror att ett bord verkligen hjälper.
  24. Skwee Member

Yay, upstats ^^

15/ 11 var vi fyra pers. Hur det var innan vet jag inte.
  25. RedReaper Member

Jag kan eventuellt ha en extra Guy Fawkesmask med mig.
  26. Skwee Member

Kamera, någon?
  27. RedReaper Member

Bara systemkamera.
  28. Skwee Member

Jag har en digitalkamera som man kan spela in lite filmsnuttar på.
    Batteriet är dock inte det bästa.
  29. SweedleDeelde Member

Jag tror jag kan låna med mig digitalkamera av en vän, annars är jag rädd att mobilkameran får räcka för min del :(

Jag tror inte vi får så mkt problem om vi har bord med oss, i värsta fall får vi packa ner det. tror inte polisen prioriterar folk som inte har tillstånd.

Dock tror jag det kommer att bli snålt med Flygblad. Nån som kan trycka upp en jäkla massa?

nån som vill komma på nått roligt tema? Jag tänkte ta o vira lite glitter runt masken så man är som en liten lucia :p
  30. Skwee Member

Alla kan ju försöka trycka upp ett visst antal flügblad om vi kan bestämma oss för en eller två varianter. Om man har möjlighet förstås.

Jag gillade de flygbladen som Kuthulhu hade med sig förra gången "Varför vi protesterar". Men jag tycker vi kan ta ett annat flygblad också, kanske för att ära de framlidna inom sekten. Jag har bläddrat lite bland de som finns till buds på forumet här.

Jag röstar för att alla piffar upp sig lite grann med glitter och tomteluvor/skägg. :)
    Har man ingen mask kanske skägget hjälper.
  31. Hombre Moderator Skandinaviska

Jag har kört på enkla "kult-test" som är mkt pengavänliga och lägger upp bra baskunskaper. De är små så man kan få plats med fyra stycken på en A4.

culttest.png
    [COLOR="Red"]
    [SIZE="4"]^ Kanske vill ändra länken från enturbulation till WWP :p[/COLOR][/SIZE]
  32. Skwee Member

Gjort. Skippade http.

Det är bra. De flesta svenskar/finskar/turister förstår ju iaf engelska, så vi slipper hålla reda på massor av flyers på olika språk.

R.I.P. Enturbulation.org
  33. Vir Member

Polisen og scientologene leser vel dette forumet de også, så hvis dere vil ha bord så er det vel best å skaffe tillatelse :-P
  34. SweedleDeelde Member

Det är ju förstås en möjlighet, men menade bara om någon inte fixar tillstånd och ändå tar med sig ett bord så tvivlar jag på om polisen ens bryr sig.
  35. Hombre Moderator Skandinaviska

Tvivlar starkt på att polisen läser detta forum :p

Scientologerna for sure (HAI OSA) så de kan antagligen ringa och gnälla (ironiskt nog eftersom de aldrig har tillstånd själva). Så ja, det är bäst att skaffa tillstånd, svårt att göra till den 13e dock. Så om någon vill köra på bord så gör det, säger jag. Vi kan skaffa tillstånd till Januari och dela på kostnaden. Då kan jag ta med megafon också :D
  36. Skwee Member

Hyckleri är någonting som de är bra på :)
    Scigirl3: "Så ni är emot frihet?"'

Har ni haft några problem med de svenska Scilogerna eg? Förutom att de kommer och säger roliga saker?
  37. Hombre Moderator Skandinaviska

^ Njaa, scigirl1 & kompani var nere och sparkade stereo, rev sönder flygblad och var lite fysiskt våldsamma men annars inget.

P.S. Göteborgarna har pepparkakor. Var inte sämre :p
  38. Anonymusx0 Member

Om du får med dig en är jag på.
  39. Oliver Stone Member

I think I can get there too:) don't have any mask though... but it'll workout.
    "Plattan" at 11 o'clock on the 13th, I'll try to be there on time;)
  40. SweedleDeelde Member

Yay! Moar backup! i guess this means thath every 1 thath has a copyer at hands will get a shitload of leafleys copied. ill try 2 get some at my school :D
Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page

Customize Theme Colors

Close

Choose a color via Color picker or click the predefined style names!

Primary Color :

Secondary Color :
Predefined Skins