Customize

Sześciolatki

Discussion in 'Polska' started by Anonymous, Nov 7, 2013.

  1. To naturalne że media powinny też wiedziec.
  2. As♠ Member

    Zostawiamy im wolną rękę by sami sobie to znaleźli i wykorzystali i przesyłamy im list tak jak od MEN? Druga opcja daje więcej pewności, że coś z tym zrobią.
  3. Posłuchaj ja to myśle żeby zrobić tak 30 listopada wysłać list jednocześnie do Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kancelarii Premiera jako głównych adresatów. Do mediów również ta sama treść listu tylko w temacie wiadomości wpisać by trzeba było Anonymous Polska informacja dla mediów. W treści listu zmienił bym formie przywitania z Dzień Dobry na Witajcie.
  4. Zmien forme przywitania z Dzień Dobry na Witajcie.
  5. Jednak mam zdanie aby pozostać przy formie przywitania "Dzień Dobry" oraz jednym adresacie odbiorcy listu (MEN).
    Jest to list otwarty, należy zatem zadbać o właściwe formy jego konstrukcji oraz zasad stylu prowadzenia korespondencji. Adresat też powinien być konkretny aby odpowiedź na zapytania mogły stać się podstawą do analizy i ewentualnego podjęcia dalszych działań. Takie jest moje zdanie.
    Poniżej aktualna forma listu:
    Sądzę, że jeśli zostanie tutaj zaakceptowana to wysłanie go nastąpi do 30 listopada b.r
    Oczekuję jeszcze na uwagi i sugestie aby pismo to uzyskało docelowa formę nadająca się do udostępnienia.
    Nie piszę w nim dosłownie ale jedynie delikatnie zasugerowałem o pewnej formie lobbowania tej zmiany prawnej przez osoby i instytucje liczące na uzyskanie korzyści materialnych z wprowadzanej reformy (podręczniki, wyposażenie szkół, konsultacje i tworzenie programów nauczania w oparciu o firmy "eksperckie").

    Proszę też o zgromadzenie adresów e-mail różnych instytucji i kanałów medialnych na które zostanie informacja o naszym zapytaniu wysłana. Od razu dodam, że też będzie konieczne opracowanie "gotowego newsa" dla mediów które najchętniej korzystają z tej formy informacji.
  6. Anonymous Member

    Jak dla mnie list jest bardzo dobrze napisany. Trzeba tylko go odpowiednio sformatować by ładnie to wyglądało.
    Swoją drogą ciekawe czy to coś da.
  7. Ok niech tak zostanie nie będziemy sie klocic :) to jest właściwie mały szczegół. Akceptuje list w takiej formie jak jest. Co do informacji dla mediów to na pewno pressmix jest po naszej stronie pozatym interia onet. jutro postaram sie liste adresów tu wrzucić.
  8. Udam że tego nie czytałem :)
  9. huj

    wlasnie otrzymalem wiadomosc z przysszlosci. czekajcie... ok, mam. brzmi: to nie wyjdzie.
  10. Zostały wysłane maile na adresy:
    informacja@men.gov.pl
    szesciolatek@men.gov.pl
    biuro.prasowe@men.gov.pl
    niestety na adres:
    joanna.kluzik-rostowska@sejm.pl
    nie mozna wysłać ponieważ nie jest aktywny.

    Na PasteBin jest kopia wysłanego listu:
    http://pastebin.com/X9kZ2wYD
    oraz
    http://pastebin.com/UmCE3JvT (ten na nie aktywny adtres)

    Teraz czas poinformowac media oraz rózne portale, portale społecznościowe, fora itp.

    Informacja dla mediów w sprawie listu otwartego Anonympus Polska do Ministra Edukacji Narodowej
    Przykładowa treść tekstu:
    Od razu dla tych co mają zamiar komentować to, że został uzyty polski serwer pocztowy (onet) więc nie ma mowy o anonimowości informuje, że wykorzystano serwer ten ze względu na prawidłowośc obsługi polskich fontów a założone konto pocztowe i obsługa odbywa się za pośrednictwem sieci TOR z uzyciem funkcji poczty mobilnej onetu (ze względu na brak konieczności posiadania na przegladarce wtyczek i rozszerzeń które moga identyfikować nadawcę)
  11. @anon-onan
    Dzięki.
  12. Anon Xer Member

    Kremix ty nie jesteś tym z presmixa pismaczkiem? Pomysł dobry !
  13. Z blogu prof. Rocławskiego(specjalisty od Glottodydaktyki) Wiek, w którym dziecko rozpocz. eduk. poza domem rodzinnym, nie może być ustalany poprzez działania tylko administr. Jest to ważne wydarzenie w życiu dziecka i rodziny. Przeniesienie części wychow. i edukacji poza dom rodzinny wzbudza wiele emocji. Często towarzyszy temu płacz, który jest wyrazem negatyw. emocji. Widziałem w swoim życiu wiele dziecięcych przeżyć. Rzadko były one pozytywne, radosne. Syn Radosław przed wejściem do przedszk. zasłaniał sobie uszy, a łzy leciały po twarzy do mlecznej zupy, którą jadł wolno i niechętnie. Dzieci do 4. roku życia powinny być pod opieką domu rodzinnego. Rodzice powinni otrzymać pieniądze na opłacenie niańki, gdy muszą pracować zawodowo poza domem. Wcześniejsze wysyłanie dzieci do placówek jest działaniem niegodziwym. Towarzyszące temu negat. emocje rujnują system psych. dziecka, czego ślady możemy jasno zobaczyć, czasem dopiero po wielu latach. Uszanujmy tradycję, gdyż ona ukształtowała się w wyniku trwającej wiele tysiącleci obserwacji. W starożytności w Rzymie, Sparcie i Atenach dzieci do 7 roku życia były wychowywane i edukowane przez rodziców lub zatrudnione niańki. W średniowieczu paziem zostawał chłopiec w wieku 7 lat. Także postrzyżyny (zob.: Stara baśń Kraszewskiego) odbywały się po ukończeniu 7 roku życia. W bliższych nam epokach ta cenzura wiekowa się utrwaliła. Dzieci w wieku 7 lat są na tyle dojrzałe, że mogą znieść bez większego negatywnego wpływu na dalszy rozwój fizyczny, psychiczny i społeczny pobyt w placówce oświatowej zwanej szkołą. Rodzi się pytanie, czy pobyt w naszych szkołach sprzyja rozwojowi dzieci. Coraz częściej rodzice dostrzegają negatywny wpływ szkoły na rozwój dziecka. Przez wiele lat badam stan placówek oświat., ich gotowość do zajmowania się dzieckiem. Obserwuję, jak od zakończenia II wojny świat. systematycznie obniża się jakość kształcenia. W 1949 roku jako 7-latek poszedłem do szkoły. Przez trzy lata wprowadzał mnie w tajniki wiedzy "prawdziwy" przedwojenny nauczyciel, który kochał swój zawód, kochał szkołę, kochał dzieci. Nauczył nas wiele. Kiedy znalazłem się w innej szkole, także spotkałem tam nauczycieli, którym bardzo zależało na tym, aby nas dobrze wychować i nauczyć. Dzisiaj nauczycieli przygotowuje się w sposób skandaliczny. Nauczycieli edukacji początkowej (wychowanie przedszkolne + trzy klasy szkoły podstawowej) przygotowuje się na marginesie studiów pedagog., które zostały oczyszczone z wiedzy i umiejętności, bez których nie można być nauczycielem. Fatalny jest stan wykształcenia ogólnego przyszłych nauczycieli przedszkoli i klas I-III. Mury uczelni opuszczają nauczyciele, którzy nie mają elementar. wiedzy i umiejętności, aby nauczyć dzieci pięknej polszczyzny, nauczyć czytania, pisania i liczenia. Wiedzą natomiast, co trzeba zrobić, aby dziecko w odpowiednim czasie otrzymało etykietę dyslektyka, dysortografika, dysgrafika i akalkulika, a dziecko, które próbuje zdjąć dyby, aby móc realizować zadania przekazane mu w genach (np.ćwiczyć dużą motorykę), aby zostało nazwane dzieckiem z ADHD. Nasze dzieci razem z dziećmi z Korei Płd. w badaniach międzynar. najmocniej wyrażały swój negat. stosunek do szkoły. Dzieci nie lubią szkoły,wręcz nienawidzą Cieszą się, gdy dopada je choroba. Żadne dziecko, nigdzie na świecie nie powinno być zmuszane i posyłane do placówki oświat., której nie lubi, a nawet nienawidzi. Taka placówka nie powinna być nazyw. szkołą, przedszkolem. Nasuwa się określenie: więzienie, karcer, katownia. Mam dowody na to, że w szkołach szerzy się terror edukac. Takim przejawem terroryzmu są stosowane w szkołach dyktanda, gdzie zmusza się dzieci do popełniania błędów ortograficznych. Szkoła wymusza na dzieciach zachowania nieetyczne.One powoli także stają się terrorystami. Kto mieczem wojuje, ten od miecza ginie. Powiedzmy więc śmiało i szczerze - nasze 6-letnie dzieci próbuje się poddać łamaniu moralnego kręgosłupa,procesowi ogłupiania."

  14. You have to agree with one thing: Polish schools aren't so very ready to handle seven year olds. And certainly the Polish fourth grade is a disaster. I don't believe that parents who complain that schools are bad for xsix year olds really believe that it is so much better for a kid one year later. warsawdad.wordpress.com
  15. Anon Xer Member

    W sumie po przeanalizowaniu mogę powiedzieć że Tusk Zrobi tak żeby im ten rok ukrócić, Nasze Manify listy itp nic nie dadzą dopóki nie stracimy jego ze stołka.
    I tu wchodzi temat rzeka którego już nawet nie warto wtłaczać bo mnie zjedzą butthurty i podobne.

    W Naszym Kraju Trzeba Działać Nie Planować Wysyłać Listy i sie prosić Rząd się nas nie prosi oni robią to my też powinniśmy im zrobić z dup jesień średniowiecza by poczuli się jak my czy dzieciaki którym rok przerwy zabierają.
    Teraz niech mi jakiś Mądry wieszcz powie ile możemy Manifestować Wysyłać Listów itp gdy te nasze "Postulaty" i tak trafiają w kosz.
  16. @Anon Xer
    Zgadzam sie z Toba w zupełności działać trzeba to jest prawda oczywista. List to jest dopiero początek z naszej strony jako dowód dobrej woli od czegoś trzeba zacząć. Zaczekać musimy teraz na odpowiedz z MEN o ile taka będzie lub nie to podejmiemy następne kroki.
  17. Anon Xer Member

    Bez żadnej wątpliwości Chyba nie będzie lub się osrają i wyślą jakiego patałacha by odpowiedział
  18. Anonymous Member

    Dokładnie miałem coś takiego napisać bo własnie ten list jest formą "błagania" które mieć miejsca nie powinno.

    Połowicznie to popieram bo jesli będzie cos działo sie dalej w tym temacie to rozumiem, że jest to tylko mały etap dalszych działan aczkolwiek "dobra wola" w stosunku do władzy jest bezcelowa chyba, że na pokaz.
  19. @Anonymous
    wiem dokladnie o tym i zgadzam sie z tobą ale wiedz o tym że to jest forum legalnego aktywizmu. Czasu jeszcze troche mamy nie możemy zwłaszcza teraz pozwolić sobie na jakikolwiek blad strona przeciwna na pewno by go wykorzystała a nas nie stać na dawanie im argumentów przeciw nam nie jest żadnym problemem wjebac się w coś. Musimy małymi rozważnymi krokami iść do celu popierać i włączać się w takie akcje jak ta >>>>>>>>>

    http://ratujmaluchy.symbioza.it/home

    Oczywiście można robić inne działania ale poza forum.
  20. Anon Xer Member

    To ostatni mój post jaki piszę w tym temacie.

    Akcja jest w porządku ale co mi się nie podoba to to że my znowu się ich o coś prosimy tym razem to o rok dłużej dla dzieciaków ale patrząc realistycznie na te nasze prośby, ile ich było, ile z nich zostało spełnione, niech mi jakiś AS powie bo zapewne jest to Mały Procent spełnionych ze Zwycięstwem niespełnionych, poprosili powysyłali a na końcu w kosz wrzucony i po sprawie.

    Ja nie chce nikogo demotywować by zaprzestał działań bo są bezsensowne. Nic Podobnego.
    Moja skromna osoba chce tylko przekazać wam że to nic nie da trzeba uderzyć mocnej.
    Tutaj list dzieciakom nie pomoże była delegacja rodziców jak by kto nie wiedział i co im tusk powiedział że
    "nie idzie w chuj."

    Z Listem myślę że będzie podobnie.
  21. awe

    generalnie nie moge sie wypowiadac , nie mieszkam w RP...ale jestem nauczycielka w kraju ,,przy tablicy'' spedzilam 22lata, mam wlasne dzieci 2je zaczynalo edukacje w kraju w wieku 7 lat, dwoje w UK od 4,5i 5lat.UK zaczyna debaty nt podniesienia wieku rozpoczynania nauki , choc pierwsze 3 lata podstawowki to tak naprawde przedszkole, dzieciaki raczej ucza sie ,,rytualow'' szkolnych niz zdobywaja wiedze...Ale moge z wlasnej praktyki stwierdzic jednoznacznie...dzieci 6cio letnie nie sa gotowe na ,,siedzenie w lawkach przez 45 min...w UK lekcje trwaja 30 min, dzieciak moze ,,lazic'' po klasie, rysowanie czy malowanie odbywa sie z reguly na stojaco, na 5 godzin zegarowych w szkole jest 1 polgodzinna przerwa, 2 15min(5-1=4) ,wf 1godz, zabawa 1,5godz co daje jedynie 1,5 godz stricte zajec dydaktycznych... cala organizacja dnia pracy szkoly wyglada zupelnie inaczej np dzieciaki zostawiaja na stolikach niedokonczone prace, nikt nie sprzata tego , bo nazajutrz dzieciaki beda dokanczaly..wszystko wyglada zupelnie inaczej , mlodsze dzieci maja przerwy o innym czasie niz starszaki, maja oddzielne boiska, nasze szkoly nie tylko nie maja gotowej infrastruktury, materialow, nauczycieli ale przede wszystkim nie maja na takie zmiany pieniedzy...przypomnijcie sobie chociazby ,,dziwne '' ksiazeczmi zdrowia , z kilkoma kopiami , ktore kiedys musielismy posiadac ...poroniony plod, trak tez teraz z tym pomyslem bedzie, ktos kase chce sobie nabijac wiec wychodzi z projektem , ktory juz na poczatku jest skazany na porazke..
  22. Dziękuje Pani za cenną opinie dotyczącą problemu podzielam Pani zdanie. Właśnie cała reforma edukacji jest tylko po to by zbić kapitał polityczny i finansowy obecnej elity politycznej kosztem zignorowania woli społeczeństwa źle sie stało że uderza to w bezbronne dzieci.
  23. Odnośnie edukacji a co z przedszkolami Gender które mówią, ze nie ma czegoś takiego jak płeć i zgodnie z tą zasadą nauczają dzieci?
  24. Gender jako kolejne zjawisko w inżynierii społecznej czyli edukacji narodowej jest również szkodliwe społecznie. Twierdzenie tej ideologii że nie ma czegoś takiego jak płeć jest pseudonaukową brednią której ministerstwo edukacji narodowej znow nie dostrzegło i nie skonsultowało z rodzicami jako programu nauczania. Zarówno wprowadzenie edukacji dla sześciolatków jak i ideologii Gender jest przejawem indoktrynacji i łamania wszelkiego oporu dzieci od najwcześniejszych lat życia przez wiadome lobby. Takie jest moje zdanie.
  25. Anonymous Member

    Oprócz tego listu jak dla mnie moglibyśmy zrobić jakiś filmik, jak padła propozycja na YT. Ja myślę, że najlepszy byłby taki:

    -na początku jakaś spokojna muzyczka, dzieci w przedszkolu się bawią
    - obraz powoli robi się czarno-biały aż całkiem zanika
    -kolejna scena to dziecko w ławce uczące się, tylko, żeby było widać że jest smutne
    -teraz napis nad smutnym dzieckiem "nie zabieraj mi dzieciństwa"
    -teraz komentarz (w kolejności) jakieś mamy, ojca, pedagoga a na końcu fachowca
    -później napis wyjaśniający sytuację(taki na 3-4 zdania)
    -na końcu jakaś "złota myśl" do refleksji

    Tylko musi być to tak zmontowane by wyglądało ładnie i przekonywało rodziców. Potem umieścić taki film na YT i promować go na jakiś forach dla rodziców.

    Co ot tym myślicie?
  26. @up.
    posłuchaj można coś takiego zrobić ale tylko jako dodatek do akcji. Tu musimy nieco a nawet bardzo zmienić nasze działania szerzej napisze za kilka dni. Na razie czekamy za odpowiedzią z MENu.
  27. Anonymous Member

    Szanuje. Niewiem czemu w ogóle nie została poruszona kwestia odbierania dziecinstwa przez wysyłanie do szkoły w tak wczesnym wieku. Szłoky nie gotowe, transportu nimo... ale czy dziecko to jest jakas jebana maszynka która musi byc tylko naoliwiona i miec warunki? Na to nikt uwagi nie zwrócił...
  28. Zapomniałem zamknąć tag cytatu, więc ponownie odpisuję (nie mogę edytować bi nie jestem zarejestrowany):

    Jak na razie nie ma żadnej odpowiedzi poza tą co została wysłana z automatu:
    Zobaczymy czy będzie odpowiedź czy też nie. Czy ktoś ma czas i może poszukać ile dni jest przewidzianych na udzielenie odpowiedzi? Jako instytucja państwowa chyba ma przewidziany na to pewien czas (przeważnie 14 dni).
    Jeżeli nie będzie odpowiedzi to uważam, że powinniśmy poinformować o tym fakcie instytucje obowiązane do kontroli oraz nadzoru, typu NIK, Organizacje związane z przestrzeganiem praw człowieka itp.
    Instytucja państwowa, ministerstwo wprowadzając reformy obowiązane jest do odpowiadania na pytania związane z wprowadzaniem reformy, zwłaszcza jeśli zaangażowała pieniądze nasz (podatników) do stworzenia specjalnej witryny z tym związanej.
    Aktualnie należy się skupić na:
    -ustaleniu autorów podręczników oraz wydawców
    -na osoby opracowujące programy nauczania
    -na zamówieniach publicznych związanych z wprowadzaniem tej reformy
    -na opiniach specjalistów i konsultantów opiniujących, w większości notabene aktywnie zaangażowanych we wprowadzanie tej reformy (powinni być osobami nie zaangażowanymi)
    Wszystkie powyższe pozwalają zarobić kolesiom polityków spore pieniądze i jak się zbierze dane na temat firm i osób to można zgłosić ten fakt jako wniosek do kontroli instytucją do tego uprawnionym (np. NIK).
    Inną kwestią już wcześniej poruszaną jest to, że nie chodzi wcale o przyswajanie wiedzy ale tak na prawdę o zapewnienie zatrudnienia nadwyżki nauczycieli (niż demograficzny) oraz szybsze, wcześniejsze rozpoczęcie pracy przez przyszłych obywateli w celu przyśpieszenia o rok płacenia podatków oraz składek emerytalnych. I taka jest prawda o tej reformie.
  29. Anonymous Member

    Eugeniusz czemu korzystasz z wersji mobilnej FB? Komp padł?
  30. Dobrze by było aby trochę więcej osób z tego forum i nie tylko zajęło się informowaniem. Nie mogę masowych maili wysyłać z konta pocztowego bo mi zablokują za spam, dlatego podaję link do spisu adresów e-mail polityków z Sejmu:
    http://pastebin.com/mYapjc4E
    Dobrze by było aby powysyłać informacje, nie wszyscy parlamentarzyści są zwolennikami reformy. Częśc adresów jest nieaktywna.
  31. Ok to lecimy z tym tematem.

    @Anonymous #114
    Tak coś koło tego.
  32. Anonymous Member

    Postujcie na które maile został już wysłany ten list żeby nie było powysyłane over 9k listów na jeden mail.
  33. Posłuchaj postowanie maili tu jest nierealne bo byśmy mieli tu ciąg adresów a tego jest nie mało można dodatkowo sie posiłkowac oprócz Pastebin tą listą >>>>>>>

    http://www.ratujmaluchy.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=365&Itemid=

    na liście powyżej adresy są sklasyfikowane regionami niech każdy wybierze swój region i wyśle informacje a z zagranicy region do wyboru. myśle że tak będzie najlepiej.
  34. Według mnie obowiązek to zły pomysł. Argument "Wyprawki" marny co za różnica czy kupią w tym roku czy za rok? Co sie odwlece to nie uciece. A osobiscie znam kilka osob ktore zaczelo edukacje w tym wieku i nie cierpieli. Mimo to wladza powinna zachecac nie zmuszac...
  35. @Another Guy
    Dokladnie władza powinna szanować decyzje społeczeństwa i jego głos a rodzice są dużą częścią tego społeczeństwa które potraktowano przez wyrzucenie do sejmowego kosza wniosku o referendum podpisanego przez milion obywateli jak śmieci.

Share This Page

Customize Theme Colors

Close

Choose a color via Color picker or click the predefined style names!

Primary Color :

Secondary Color :
Predefined Skins